Jura Polską Marką Turystyczną

No Comment Yet

Mieszkamy w pięknym miejscu – właśnie doceniła to branża turystyczna. Związek Gmin Jurajskich odebrał oficjalny tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

źródło: Związek Gmin Jurajskich

Uwielbiana przez lokalną społeczność, przyciągająca tłumy turystów z całej Polski, a nawet zza granicy. Nazywana także Wyżyną Krakowsko–Częstochowska łączy zachodnią część Małopolski przy granicy z województwem śląskim. Tworzy między Krakowem a Częstochową przestrzeń o długości ok. 80 km2 i powierzchni 2615 km2. Co roku zwiedzający podziwiają tu kilkudziesięciometrowe formacje, ostańce i jaskinie wapienno – skalne. Jak mówią historycy i geolodzy, to pozostałość po dawnej obecności morza właśnie w tym miejscu. Jura to przede wszystkim Szlak Orlich Gniazd – średniowieczne zamki, które w czasach Królestwa Polskiego strzegły granic państwa. Teraz docenione także oficjalnie przez ludzi z branży turystycznej.

Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła projekt dotyczący marek turystycznych. Związek Gmin Jurajskich, zrzeszający jurajskie miasta i gminy, ubiegał się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla krainy geograficznej między Krakowem a Częstochową. Już w roku 2019 udało się zdobyć tytuł kandydata Polskiej Marki Turystycznej. Później przeprowadzono liczne działania promocyjne, operacyjne oraz inwestycyjne, aby jeszcze bardziej wzmocnić potencjał tego miejsca.

Udało się. Dziś tytuł Polskiej Marki Turystycznej jest już w rękach Jury, a właściwie w dłoniach przewodniczącego Związku Gmin Jurajskich, Adama Markowskiego oraz dyrektora biura ZGJ, Roberta Nierody.

Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna mogą korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców, mediów i potencjalnych kontrahentów. Polska Marka Turystyczna (tytuł posiada dotychczas zaledwie kilka regionów turystycznych i miast w kraju) jest prestiżowym certyfikatem mającym oznaczać jakość, atrakcyjność i niezawodność, będącym dla turystów wskazówką przy planowaniu podróży.

admin3

Author

admin3

Up Next

Related Posts