Nadchodzą zmiany w parkowaniu w mieście

No Comment Yet

Będą zmiany w parkowaniu w mieście. I nie wszystkim się to spodoba…

Urząd Miasta poinformował o zmianach – w komunikacie Biura Prasowego Urzędu Miasta czytamy, że decyzją Rady Miasta ze Strefy Płatnego Parkowania w Częstochowie od 1 lipca tego roku zostaną wyodrębnione dwie podstrefy z różnymi taryfami opłat, co m.in. ma zwiększyć rotację na postojach.

Jak to będzie wyglądać w praktyce? Podstrefa A (Śródmiejska) obejmie swoim zasięgiem przede wszystkim aleję Najświętszej Maryi Panny i część otoczenia Jasnej Góry, gdzie stawki za postój zostaną zróżnicowane. Pozostały obszar SPP (Podstrefa B) – w efekcie tej samej uchwały – zostanie rozszerzony i tam zasady parkowania pozostaną bez zmian.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie, zgodnie z zapowiedziami przeprowadzono badania wskazujące możliwe modyfikacje struktury strefy, które wpłyną na poprawę wskaźników rotacyjnych. W wynikach tej analizy funkcjonowania SPP ustalano, że można wprowadzić usprawnienia w postaci podziału jej obszaru na dwie podstrefy (A i B). Chodzi o wyodrębnienie strefy w ścisłym centrum miasta z największym deficytem miejsc parkingowych, która obejmie m.in. aleję NMP z placem Daszyńskiego i ulicą Kossak-Szczuckiej oraz ulice przyległe do otoczenia klasztoru na Jasnej Górze: 7 Kamienic, 3 Maja i Wieluńska. W tej strefie opłaty za parkowanie byłyby wyższe, a abonamenty postojowe (z wyjątkiem abonamentów mieszkańca SPP i osób niepełnosprawnych) nie obowiązywałyby. Ma to na celu wymuszenie rotacji pojazdów i udostępnienie miejsc parkingowych dla jak największej liczby kierowców.
Podstrefa B objęłaby pozostałą część SPP, gdzie opłaty pozostałyby na dotychczasowym poziomie, a abonamenty nadal by obowiązywały.

Jak będą wyglądać więc stawki? Za jednostkowe parkowanie w Podstrefie Śródmiejskiej (A) będą o 50% wyższe w porównaniu do cen na terenie pozostałego obszaru Strefy Płatnego Parkowania (Podstrefy B), gdzie – co warte ponownego podkreślenia – nie dojdzie do żadnej zmiany taryf. W Podstrefie Śródmiejskiej (A) natomiast półgodziny postoju będzie kosztować 3 zł, a godzinne parkowanie 6 zł. Aby wymusić rotację pojazdów w podstrefie A, w zaproponowanym projekcie uchwały wykluczona została możliwość parkowania na tym obszarze pojazdów z zakupionymi abonamentami (z wyłączeniem abonamentów postojowych mieszkańca strefy przyporządkowanym do tego rejonu oraz abonamentów postojowych dla osób z niepełnosprawnością). Kierujący w podstrefie A (Śródmiejskiej) będą mogli wnieść (prócz dwóch wymienionych wyżej abonamentów) tylko opłaty w parkomacie bądź przy użyciu aplikacji mobilnej. Rozwiązanie to z pewnością doprowadzi do uzyskania rotacji.

W celu realizacji określonych zamierzeń konieczna jest również regulacja w postaci rozszerzenia SPP o kolejne obszary, w których niewątpliwie występuje deficyt wolnych miejsc postojowych. Obszary, o które powiększa się SPP, to:
· ul. św. Jadwigi (naprzeciw cmentarza od numeru 19 do ul. św. Rocha),
· ul. Boya-Żeleńskiego,
· ul. Knauera wraz z częścią ulicy Jaskrowskiej od ul. Knauera do ul. Nadrzecznej,
· ul. Słowackiego od ul. Ogińskiego do ul. Korczaka.

Czekamy zatem na Wasze reakcje – dajcie znać, co powinno się zmienić w naszym mieście w kwestii parkowania!

Info i foto za: UM Częstochowa

admin3

Author

admin3

Up Next

Related Posts